Inhoud
Stap 1: De desktop of laptop aanzetten
Stap 2: Land en/of regio selecteren
Stap 3: (Belangrijk) Toetsenbordindeling kiezen
Stap 3.2: Tweede toetsenbordindeling kiezen
Stap 4: Met het internet verbinden
Stap 4.1: Online account aanmaken
Stap 4.1.1: Instellen voor persoonlijk of werkgebruik
Stap 4.1.2: Uw account toevoegen
Stap 4.2: Offline account aanmaken
Stap 4.2.1: Instellen voor persoonlijk of werkgebruik
Stap 4.2.2: Offline account als u al met het internet bent verbonden
Stap 4.2.3: Beperkte instellingen
Stap 4.2.4: Het account aanmaken
5.3: Diagnostische gegevens doorsturen naar Microsoft
5.4: Verbeter de herkenning van handschrift en typen
5.5: Ontvang ervaringen met diagnostische gegevens
Stap 1: De desktop of laptop aanzetten.
Zet de desktop of laptop aan.
Mocht deze niet direct aan gaan, laadt het apparaat dan een minuut op via de meegeleverde lader voordat u het opnieuw probeert.
Stap 2: Land en/of regio selecteren.
Selecteer hier “Nederland”.
Stap 3: (Belangrijk) Toetsenbordindeling kiezen.
Selecteer hier: “Verenigde Staten (internationaal)”.
Mocht u een ander toetsenbord hebben gekocht dan QWERTY, kies dan de juiste indeling voor uw toetsenbord. De meeste laptops en toetsenborden die wij verkopen bij Daans Magazijn hebben een QWERTY toetsenbordindelingen.
Stap 3.2: Tweede toetsenbordindeling kiezen.
U komt vervolgens bij een scherm dat vraagt voor een tweede toetsenbord indeling. Deze instelling is alleen belangrijk als u van plan bent een ander toetsenbord te gebruiken met een andere indeling.
Wil u geen 2e toetsenbord gebruiken, sla deze stap dan over door rechts onderin op “overslaan” te klikken.
Stap 4: Met het internet verbinden.
Sla deze stap over als u een offline account wilt aanmaken, door op “Ik heb geen internet” te klikken, lees verder bij stap 4.2
U zult hier een lijst zien met alle wifi netwerken waar het apparaat mee kan verbinden.
Vindt uw eigen wifi netwerk hier tussen en voer het wachtwoord daarvan in om er mee te verbinden.
Voor een desktop is deze stap vaak niet beschikbaar omdat deze vaak geen verbinding hebben met wifi en/of al verbonden zijn via een netwerk kabel (internet/ethernet kabel).
Stap 4.1: Online account aanmaken.
Voor een online account heeft u een Microsoft account nodig, mocht u deze niet hebben, dient u deze aan te maken bij stap 2.
Stap 4.1.1: Instellen voor persoonlijk of werkgebruik.
Druk bij dit scherm op “Instellen voor persoonlijk gebruik”.
Stap 4.1.2: Uw account toevoegen.
Voer op dit scherm uw eigen Microsoft E-mailadres in.
Wanneer u deze niet hebt kunt u op “Account aanmaken” klikken.
Ga nu naar Stap 5.
Stap 4.2: Offline account aanmaken.
Om een offline account aan te maken op Windows 10 zonder een Microsoft account kunt u de volgende stappen volgen.
Stap 4.2.1: Instellen voor persoonlijk of werkgebruik.
Druk bij dit scherm op “Instellen voor persoonlijk gebruik”.
Stap 4.2.2: Offline account als u al met het internet bent verbonden.
Klik op: "Offlineaccount" Links onderin.
Stap 4.2.3: Beperkte instellingen.
Klik hier op “Doorgaan met beperkte instellingen”.
Stap 4.2.4: Het account aanmaken.
Type op dit scherm de naam in voor wie u het account wilt aanmaken.
In de volgende stap kun je enkele beveiligingsvragen instellen.
Dit is niet verplicht wanneer een wachtwoord niet nodig is.
Stap 5: Privacy instellingen:
Deze instellingen zult U zelf door moeten lezen. Wij selecteren hier standaard overal nee i.v.m. privacy, maar het kan soms beter zijn om sommige opties wel aan te zetten.
5.1: Locatie gebruiken.
5.2: Apparaat zoeken.
5.3: Diagnostische gegevens doorsturen naar Microsoft.
5.4: Verbeter de herkenning van handschrift en typen.
5.5: Ontvang ervaringen met diagnostische gegevens.
5.6: Reclame-id gebruiken
Stap 6: Ervaring aanpassen.
Hier kunt u selecteren voor welk gebruik uw apparaat zal worden geoptimaliseerd.
U kunt hier ook klikken op "Overslaan", mocht u liever geen aangepaste ervaring willen op basis van het gebruik.