Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op!

1. Onze producten

1.1. In welke staat is mijn product?
Niet al onze producten bevinden zich in dezelfde staat. Wij proberen zo duidelijk mogelijk in de productomschrijving te vermelden wat de gebruikssporen zijn. Mocht je hier toch nog vragen over hebben kun je altijd contact met ons opnemen. Ook is het altijd mogelijk om een foto van één van onze producten op te vragen.
1.2. Hoe goed zijn de accu's van de laptops??
Je kunt er natuurlijk van uitgaan dat de accu van onze laptops niet zo goed is als wanneer je een nieuwe laptop koopt. Wel worden de accu's getest. De levensduur van onze accu's is minimaal 70% van de nieuw accuduur. Mocht dit niet blijken te zijn sturen we je graag kosteloos een andere accu toe.
1.3. Wat zijn demo-modellen?
Een aantal van onze producten zijn HP demo-modellen. Dit houdt in dat de systemen namens HP op een beurs hebben gestaan. Ook kan het zijn dat de modellen tijdelijk (enkele maanden) zijn uitgeleend aan een klant van HP om te kijken of het voor hen interessant is om in te kopen. Deze modellen worden vervolgens door HP zelf aan ons geleverd.
1.4. Kan ik een product naar wens configureren?
Zeker! Weet je welke desktop of laptop je wilt, maar ben je niet blij met de hoeveelheid RAM of met de harde schijf? Bij Daans Magazijn kun je eenvoudig een RAM- en/of SSD-upgrade selecteren op de productpagina.
1.5. Kan ik mijn oude apparaat bij jullie inruilen?
Helaas is het bij ons niet mogelijk om je oude apparaat in te ruilen. Wel kunnen wij je apparaat kosteloos recyclen.

2. Bestellen

2.1. Kan ik contant afrekenen bij het afhalen?
Het is niet mogelijk om contant te betalen bij het afhalen van een bestelling. Als je een bestelling wilt afhalen, moet je deze van tevoren plaatsen en afrekenen in onze webshop.
2.2. Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Mocht je je bestelling willen wijzigen vragen wij je een mail naar ons te sturen met dit verzoek. Als de bestelling nog niet is aangemeld bij de vervoerder (PostNL of DPD) kunnen wij mogelijk nog iets voor je betekenen. Wij raden je aan in deze mail duidelijk te vermelden wat er gewijzigd moet worden, inclusief het bijbehorende bestelnummer.
2.3. Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Je kunt in onze webshop eenvoudig betalen met verschillende betaalmethoden, namelijk: iDeal, Paypal, bankoverschrijving, Bancontant, SOFORT, Afterpay, Bunq.
2.4. Krijg ik een factuur nadat ik heb besteld?
Zodra je een bestelling hebt geplaatst ontvang je op het opgegeven mailadres een factuur.
2.5. Kan ik korting krijgen op mijn bestelling?
Wij hebben al onze producten scherp geprijsd. De prijzen van de producten staan ook vast. Het is helaas niet mogelijk om nog extra korting te krijgen.

3. Bezorging

3.1. Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Alle geplaatste bestellingen in onze webshop worden geleverd door PostNL of DPD. Zodra de bestelling is verwerkt en is aangemeld, ontvang je een e-mail met de track&trace code. Zo kun je de bestelling volgen en zien hoe laat de bestelling wordt afgeleverd. Het kan voorkomen dat je niet thuis bent bij de eerste leverpoging. In dat geval ontvang je een briefje in de brievenbus.
3.2. Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
Alle bestellingen binnen Nederland worden gratis verzonden.
3.3. Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Dit is zeker mogelijk. Tijdens het bestelproces heb je de optie om een ander leveradres op te geven.
3.4. Kan ik mijn bestelling ophalen?
Onze locatie is gevestigd in Elst (Gld.). Het is mogelijk om producten af te halen. Dit is enkel mogelijk op afspraak. Neem hiervoor contact op met [email protected] of telefonisch via 0481 - 351 477. Het is niet mogelijk om de producten bij ons op locatie ook te bekijken of testen.
3.5. Mijn bestelling is verzonden, kan ik deze volgen?
Als je bestelling is verzonden ontvang je hier een mail van. In deze mail bevindt zich ook een code, waarmee je op de pagina van PostNL of DPD je bestelling kunt volgen.
3.6. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij streven ernaar elke bestelling die op een werkdag vóór 15:00 is geplaatst dezelfde dag bij PostNL aan te leveren. Mocht dit bij jouw bestelling niet lukken, ontvang je daar een bericht over.
3.7. Wat gebeurt er als mijn bestelling kwijt raakt of transportschade oploopt?
Het gebeurt helaas wel eens dat een bestelling zoekraakt of transportschade oploopt. Daar kun jij natuurlijk niets aan doen. Wij proberen je daarom zo goed mogelijk te ontzorgen als dit gebeurt. We sturen je zo snel mogelijk een nieuw exemplaar en lossen de problemen verder zelf op!

4. Retourneren

4.1. Binnen welke tijd kan ik mijn bestelling terugsturen?
Wanneer je een bestelling plaatst heb je 14 dagen retourrecht. Dit wil zeggen dat je de bestelling kosteloos kunt terugsturen. Je moet hiervoor binnen 14 dagen het RMA-formulier op onze webshop invullen of mailen naar [email protected]. Vervolgens krijg je nog 14 dagen de tijd om de bestelling daadwerkelijk terug te sturen.
4.2. Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
Dit is erg eenvoudig. Voordat je de bestelling kunt terugsturen vragen wij je het RMA-formulier op onze website in te vullen. Na goedkeuring ontvang je een retourmail met een pakbon. Deze pakbon moet je printen en op de doos plakken. Vervolgens lever je de doos af bij een PostNL servicepunt. Verder hoef je niets te doen.
4.3. Moet ik verzendkosten betalen bij het retourneren?
Of je nou een deel van je bestelling terugstuurt, of je gehele bestelling, je betaalt géén verzendkosten!
4.4. Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terug stuur?
Als je binnen 14 dagen het product terugstuurt en geen nieuw exemplaar wilt ontvangen, kun je ervoor kiezen om het aankoopbedrag terug te krijgen. Het bedrag wordt dan na ontvangst van je bestelling overgemaakt op je rekening.
4.5. Krijg ik het volledige aankoopbedrag terug?
Als de artikelen worden teruggestuurd in dezelfde toestand als waarin ze zijn verzonden krijg je het gehele aankoopbedrag teruggestort. Wij storten binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug.

5. Reparatiediensten

5.1. Kan ik mijn apparaat ook bij Daans Magazijn laten repareren?
Wij bieden ook een reparatieservice aan. Het gaat om hardwarematige reparatiediensten. Het is mogelijk om een aanvraag in te dienen via deze pagina. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een mail of belletje van ons met de mogelijkheden.
5.2. Doen jullie ook softwarematige reparatiediensten?
Nee, helaas bieden wij geen softwarematige reparatiediensten aan.

6. Garantie

6.1. Wat houdt mijn garantie in?
Je hebt altijd standaard 1 jaar garantie op de functionaliteit van je bestelde producten. De accu's en batterijen van laptops, tablets en smartphones vallen hier niet onder. Natuurlijk kun je van ons wel een goed werkende batterij verwachten. Lees hier meer over op onze garantiepagina.

7. Contact & bedrijfsgegevens

7.1. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
We zijn via verschillende kanalen te bereiken. Je kunt ons bellen op 0481 - 351 477. Ook kun je ons een appje sturen op 06 - 83 332 953. Mail je liever? Dat kan naar [email protected] of via het contactformulier op de website. Natuurlijk kun je ook een berichtje sturen op een van onze social media kanalen. Ook hebben we een livechat op onze website staan als je direct antwoord wilt.
7.2. Wanneer zijn jullie te bereiken?
Wij zijn op werkdagen te bereiken van 08:30 tot 17:00. Op vrijdag zijn we tot 16:30 bereikbaar. Helaas zijn wij op zaterdag en zondag niet geopend.